مطالب و مقالات آقای مسعود ریاعی در آدرس masoudriaei.com در دسترس است. همچنین فایل پی دی اف کتب ایشان به رایگان جهت دانلود در این سایت قرار گرفته است. البته در توضیحات این سایت آمده است:
این وبسایت توسط دوستداران آثار مسعود ریاعی و با کسب اجازه از ایشان برای استفاده فارسی زبانان، بویژه هموطنان خارج از کشور راه اندازی شده است. ایشان خود دارای هیچ کانال ارتباطی در دنیای مجازي نمي باشند.
قبلا در پست درباره قرآن به معرفی ایشان به عنوان مترجم و مفسر قرآن پرداختیم. جهت مشاهده ترجمه صوتی و تصویری قرآن به همین سایت مراجعه کنید. اکنون به معرفی کانال تلگرام و صفحه اینستاگرامی که مطالب ایشان را منتشر کرده است میپردازیم و در انتها چند مورد از مطالب ایشان را به اشتراک میگذاریم.
مسعود ریاعی
روزی کسی مرا پرسید، مکتب سلوکی تو کدام است؟! مشرب فکری تو چیست؟! واقعاً این برایم سؤال است! این همه متون متنوع و مقالات و ترجمه و تفسیر از قرآن و کتب مقدسه که بسیاری از آنها برای نسل امروز جذاب و دلنشین و راهگشاست از تو صادر شده، اما از هیچکدامشان نمیتوان فهمید که تو پیرو کدام مکتب مشخص و مشرب معینی هستی. حتی فلاسفه هم یک مکتب تعریف شدهای دارند…
برای مطالعه ادامه متن، مطلب درباره مسعود ریاعی را بخوانید.
دانلود فایل پی دی اف تفسیر سوره بلد توسط مسعود ریاعی:
قرآن جامع اضداد
قرآن هم “هادی” است و هم “مُضِلّ”. هم هدایتگر است و هم گمراهکننده و خسارتزن. اگر ظالم باشی، گمراهت میکند و خسارتت میزند؛ همچنانکه خود میفرماید: “وَ لا یَزِیدُ الظالِمِینَ اِلّا خَساراً”! و اگر براستی حقیقتطلب باشی، تو را به بهترین راهها هدایتگر است؛ همچنانکه خود میفرماید؛ “یَهدِی لِلَّتِی هِیَ اَقوَم”!
موارد بیشتر را از صفحه فایل های صوتی مجموعه نکات قرآنی دانلود کنید.
اصل آرامش
من بدنبال آن نیستم که کسی را متقاعد به نظریهای کنم، و یا باوری را بر او تحمیل کنم، و یا حتی به او تلقین کنم که الکی راضی باش. این کار من نیست و هرگز بدنبال آن نبوده و نیستم. تمامی گفتههایم خلاصه در این کلام است که خودِ اصلیات را کشف کن و همان باش. این خود هرچه که باشد، حقیقت زندگی و اصل آرامش است. از منهای جعلی و تصنعی دست بردار که حقیقتِ تو، یعنی همان که هستی، زیباترین، اصیل ترین و کارآمدترین است. بدان که منهای جعلی، دردسر سازند، مخرّباند، ضد آرامش و در تقابل با زندگیِ راستیناند. منهای جعلی، دوگانگی و چندگانگی میآفرینند و سرنوشت آدمی را به انتحار و اضمحلال میکشانند.